Masz wiadomość - e-mail - choroba zakaźna przenoszona wirtualnie.

 Zastanów się dwa razy zanim otworzysz jakąkolwiek wiadomość e-mail.

Gmail,Outlook Mail, Yahoo, AOL…. Bezpłatni dostawcy usługi e-mail pobierają, bardzo wysokie, ukryte opłaty, niewspółmiernie wysokie
 do tego co otrzymujesz.
Ceną są twoje dane, dane twoich bliskich, współpracowników, znajomych, przyjaciół, rodziny.
Wszystko, od zwykłego symbolu, znaku, po nagrania głosowe gdy nie korzystasz z urządzenia. 
Maszyny śledzą twoje preferencje i handlują danymi.
 Podsyłają  swoje produkty, produkty rekomendowanych firm, ograniczając dostęp do innych.
 Przekazują poufne informacje osobom nieuprawnionym.


Zastanów się zanim otworzysz jakikolwiek e-mail. 
Każda otwarta wiadomość u ww dostawców uruchamia skrypt śledzący. 
Dostawca otrzymuje informację czy wiadomość została przeczytana, jak długo ją czytasz, 
na jakim urządzeniu.  Nadawca otrzymuje wszystkie informacje 
jakie udostępnione zostały od początku korzystania z usługi, o tobie przez ciebie, twoich bliskich, 
współpracownikach, przyjaciołach, znajomych, rodzinie, z kim i na jaki temat korespondujesz.
przechwytując twoje informacje. Więcej tu, artykuł na tym blogu  Jakie informacje?  
Artykuł na tym blogu &10.2 Bezpieczeństwo

__________________________________________________
Zastanów się dwa razy zanim otworzysz jakąkolwiek wiadomość e-mail i komu, gdzie,  udostępniasz, 
rejestrując, logując się w jakimś portalu.
W sieci, można znaleźć, kupić bazy danych, z preferencjami użytkowników.
_________________________________________________
W praktyce wygląda to tak: jeden system śledząc twoje poczynania blokuje  dostęp do innych,
'chroniąc' swojego użytkownika, którego już tak bardzo dobrze zna. Jeśli twoje urządzenie (nowe, inne),
 nie ma zainstalowanego pierwotnego systemu, zainstalujesz go (na pewno), a ten przejmie kontrolę nad 
urządzeniem, które może mieć i najczęściej ma, inny system, co jest zabezpieczeniem
antymonopolowym, ale..... może być też problematyczne dla użytkownika, gdy jeden system
próbuje przejąć rynek.
Może być problematyczne dla użytkownika, gdy dokonuje jakichś zmian w życiu również prywatnym.
Człowiek nieustannie zmienia się, nie trzeba być mędrcem, by to zrozumieć, wystarczy spojrzeć na cykl
życia jednego tylko pokolenia. Wczoraj bobas, dziś dorosły , jutro cmentarz.
____________________________________________________________
Jaki  e-mail wybrać?  Artykuł na tym blogu 

07/24/2024

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty